Julia en Joris

Ruim anderhalf jaar kijken we al uit naar het moment dat Joris en Julia elkaar het ja woord gaan geven. En door alle COVID perikelen en de onnavolgbare politieke besluitvormingen ziet het er nu echt naar uit dat we niet rechtstreeks naar de VS kunnen afreizen. Ons alternatieve plan leidt ons na veelvuldig testen en extra reizen via Amsterdam naar Curaçao en vervolgens na 15 dagen naar Miami, Philadelphia en Harrisburg. Deze tijdrovende omweg is helaas niet weggelegd voor onder andere Wouter en Sascha en dus zijn we uiteindelijk de enige Nederlandse gasten op het feest. Maar goed, in Miami aangekomen ontkurken we de champagne. we zijn “binnen” en we gaan er van genieten!

Drie dagen van tevoren valt het besluit dat we via een 'derde' land de VS in moeten. We kunnen niet langer wachten want moeten 14 dagen buiten Schengen verblijven. Last minute vinden we een heerlijke bungalow met zwembad.

We huren een oude rammelbak op het vliegveld en bezoeken de vele strandjes die het eiland rijk is.

Op mijn verjaardag neemt Eric me mee naar een fantastisch Cubaans restaurant in Willemstad met live muziek. Wat een fantastische atmosfeer!

Lieve Vera maakt mijn nagels tiptop in orde voor de bruiloft.

We gaan uit eten bij de Visserij.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.. Vera en Jeroen liggen met hun Philos op het Spaanse water. Wat een toeval en wat gezellig dat we elkaar hier treffen.

Via een omweg en drie Covid testen later zijn we in de USA! We vieren het met champagne, afhaalpizza en American football op de tv in onze hotelkamer in Miami.

We willen heel graag de stad zien waar Joris en Julia wonen en werken. En dat blijkt een gouden keus. Wat een dynamische aantrekkelijke stad dat Harrisburg. Het appartement staat midden in het centrum in een gebouw dat vroeger diende als gemeentehuis. Het Pennsylvania Capitool zie je al zodra je het pand verlaat. En dat doen we samen met Dutch, de hond van hun en dus in feite ons eerste klein’dier’. Hij vindt het geweldig en na een wandeling van zo’n 4 uur komt hij totaal versleten blij weer terug bij zijn echte baasje. ‘s Avonds gaan we met ons vieren uit eten en al snel komen daar een paar vrienden bij die kennis met ons willen maken. We voelen ons echt welkom!

Na 16 maanden eindelijk een échte knuffel van mijn kleine, grote man.

Julia en Joris wonen echt midden in het centrum van Harrisburg, tegenover het capitool. We gaan uit eten en Dutch, onze klein'hond' gaat mee.

Baasje moet nog even werken voor we naar West Chester gaan, ondertussen gaan wij met Dutch  wandelen.

Daarna naar West Chester. De dagen voor het huwelijk brengen we samen met de familie Jacobs door. Onze kamer is mooi en er staan zelfs verse bloemen op tafel. BBQ, wandelingen, bezoekjes aan het centrum en dinertjes wisselen elkaar af en de ceremonie van het huwelijk en het feest zijn geweldig en groots. Wat zijn we blij dat we dit uiteindelijk toch mee kunnen maken. De foto ‘s spreken verder boekdelen. Julia en Joris op huwelijksreis naar Hawaï en wij weer via Amsterdam terug naar Marelief. Wat een rollercoaster ervaring is dit geweest. Wat hebben we veel mensen gesproken en eerlijk is eerlijk …. we moeten er echt van bijkomen! We willen nogmaals onze Amerikaanse gastvrouw en heer Mary Ann en Jim Jacobs bedanken voor de bijzondere tijd die we bij hen waren!

Jim is de baas van de bbq! Hij maakt een heerlijke zalm voor ons klaar.

Wat een prachtige kamer!

Heerlijk buiten op het overdekte terras aan de borrel.

Terwijl Mary Ann, Julia en Natalie hun nagels gaan laten doen, wandelen Joris, Eric en Karin in een nabijgelegen park.

Uit eten met de hele familie.

Snel even oefenen voor de moeder en zoon dans...

Natalie heeft Van Leeuwen ijs gevonden. Hoe bijzonder!

Monopoly deal.

Dutch moet tijdens de bruiloft ondergebracht worden in een hondenhotel.

Huis van de Jacobs family waar Julia is opgegroeid.

Een Amerikaanse traditie is dat de dag voor de bruiloft de ceremonie geoefend wordt.

En dan is er 's avonds een 'rehearsal diner'  met de naaste familie en getuigen.

💕

Van links naar rechts, James -broer van Julia, Jim vader van Julia, oma van Julia, Julia, Joris, Mary Ann moeder van Julia en Natalie zusje van Julia

Na het feest met de schoolbus terug naar het hotel.

Na twee weken in Schalkhaar geweest te zijn, waar ik lekker heb kunnen koken voor schoonvader Wim, zitten we nu in het vliegtuig naar Las Palmas. Morgen vliegt Wouter ons na met twee vrienden. We gaan er samen een fijne zeilweek van maken. Waarschijnlijk naar Tenerife, een beetje voor anker, autootje huren en verder zien we het wel. Het plan om naar het eiland La Palma te gaan moeten we waarschijnlijk helaas laten varen. De vulkaanuitbarsting blijft maar doorgaan en honderden huizen zijn verwoest. We houden het nieuws goed bij en hopen voor de bewoners van het eiland dat er snel een einde komt aan de ellende.

Mareliefs,

Eric

Door de gesloten grenzen is de Boeing 787 van Philadelphia naar Amsterdam vrijwel leeg. 'Pick any 3 seats you like.. Elk nadeel heeft zijn voordeel zou een bekende Nederlander gezegd hebben.