Missie geslaagd

‘Mam, ik heb het voorwerk gedaan, nu moet jij ‘m alleen nog even inkoppen bij pappa' fluistert Wouter me toe als Eric wegloopt met de verkoper om te kijken wat we eventueel voor onze bijboot kunnen krijgen als we hem in zouden ruilen.  Ik moet erom glimlachen. We zijn alleen maar hier binnen gegaan omdat Wouter dat leuk vindt. Natuurlijk ken ik zijn bijbedoelingen. Onze kleine bijboot en motor zijn hem al jaren een doorn in het oog! Maar hij is hanteerbaar. Waar laten we een grotere boot? En ik ben nog steeds gek op de rode hoes die ik zélf met bloed, zweet en tranen gemaakt heb en waarvan ik altijd heb gezegd dat dit een project van eens en nooit meer was! Kijken, kijken en niet kopen dus.

Wouter is een weekje bij ons aan boord en we bezoeken de eilandjes en baaitjes op en rond Sint Maarten. Makkelijk vanuit Nederland aan te vliegen en makkelijk om hem op te halen…. De landingsbaan eindigt zowat bij onze ankerplek dus we varen met onze dinghy over de lagune naar een steigertje vlakbij de aankomsthal. Heen met het windje mee en met zijn tweetjes helemaal prima te doen. Maar terug tegen wind en golven in en met een man(netje) erbij plus bagage, een natte onderneming. Stiekem begrijp ik Wouter wel..

Een heerlijke week volgt. Nadat we het zout van ons afgedoucht hebben, praten we met een koud biertje uitgebreid bij en pakken we alle pakjes uit die Wouter uit Nederland heeft meegenomen. De volgende ochtend varen we naar St Barth. Een mooi tochtje met halve wind, we gaan als een speer. En natuurlijk gaat de hengel direct uit. Als we bijna bij het eiland zijn en we op het punt staan de hengel op te bergen, gaat de ratel af. Beet! Dat is altijd leuk, maar ik ben helemaal dolblij dat het Wouter weer lukt. En ook nog eens een mooie tonijn. Deze wordt door de chef vakkundig gefileerd en ’s avonds genieten we van 3 bereidingen van tonijn 😉 De tonijntartaar is mijn favoriet!

Zo bezoeken we elke dag een ander baaitje en genieten volop van onze zoon aan boord. Hoewel de spelletjes Eric na een week wel de neus uitkomen.. 2 potjes ‘Keer op keer’ bij de borrel en 2 potjes Machi Koro na het eten 😊.

Terug op het ankerplekje in Simpson bay bij het vliegveld belanden we dus bij de Yamaha/AB dealer. En eenmaal op Marelief laat het ons toch niet los en doen we wat onderzoek. We weten maar al te goed wat de nadelen van ons huidige bijbootje zijn en als we willen switchen dan is het hier op Sint Maarten hét moment. Het meetlint wordt erbij gepakt en ja hij zou wel passen op het voordek.. We hakken de knoop door. Wouter is een beetje verbaasd maar zijn missie is eindelijk geslaagd! Helaas vliegt hij vanmiddag en wordt de dinghy pas over 2 dagen geleverd. Hij kan er dus nog niet van meegenieten maar dat komt nog wel!

Weer loslaten... Tot volgende keer! Dan mag je scheuren met de nieuwe dinghy..

Gezelligheid met oude en nieuwe bekenden bij de yachtclub. Sint Maarten is een knooppunt voor  zeilers die vanaf hier weer terug gaan naar Europa of doorgaan in de Carieb zoals wij. Met onze nieuwe dinghy scheuren we met gemak voor boodschappen naar de ene kant van de lagune en  naar de andere kant voor een borrel. Wat een genot! Wouter had gelijk.. dit hadden we eerder moeten doen :) Onder: uitzicht over Marigot bay aan de Franse kant van het eiland.

In de week die volgt heb ik zelf een missie: we moeten hoognodig ontspullen! We slepen 4 ‘reserve’ zonnepanelen mee, 2  luchtontvochtigers en nu dus 2 dinghy’s. En als we die zooi érgens aan de man kunnen brengen dan is dat ook hier op Sint Maarten . Dus we begeven ons op de lokale zeilers marktplaats op Facebook en het radionetje. En zowaar, de dag voor wij willen vertrekken naar de  Britse Maagdeneilanden (BVI’s) heeft onze oude bijboot een nieuw thuis gevonden en zijn we de andere spullen die we te koop hadden staan ook grotendeels kwijt. Dat voelt goed. Lucht! Ook deze missie is geslaagd.

Maar jullie weten vast wel hoe dat gaat. De ene missie volbreng je en dan dient de volgende zich aan.. Uiteindelijk heb ik besloten om de hoes van onze oude bijboot dan toch maar te gaan vermaken. Dat is nog een behoorlijke klus. Wordt weer vervolgd!

Mare Liefs,

Karin

Dag Sint Maarten! Om 4 uur 's middags gaat de brug open en vertrekken wij naar de BVI's. We worden uitgezwaaid door Merijn en Mirjam die we 2,5 jaar geleden in Camaret sur Mer gedag zeiden en we nu onverwachts hier weer treffen.

Reacties

1. Weer genoten van jullie verslag en heerlijke foto’s! Benieuwd naar hoe je de hoes klus gaat tekkelen Ka…

BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik stop maar met lezen. Iedere keer denk ik wat doe ik hier in NL op het werk.

3. Weer een mooi verhaal. En een stuk beter daar dan in het zompige Nederland.

1. Dank je wel Egbert! Het voorjaar komt er daar ook snel aan..⛵️

Verwijderen
  4. Hoi, nou dat was een zeer geslaagde week. Goed verslag en zoals altijd weer schitterende foto's. Leuk de nieuwe dinghy en succes met het vermaken van de hoes! Genieten van de BVi's nu. Tot hoors, dikke kus!

BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alba, dank je wel! De oude hoes inmiddels uit elkaar geplukt;)